Artikkelit

3 SYYTÄ MIKSI KREATIINI AUTTAA LIHASKASVUSSA

Kenties tiedät monien naisten ja miesten nauttivan kreatiinia, kun aikeissa on kasvattaa lihasmassaa. Mutta ehkä kreatiinin hyödyt ovat silti jääneet hieman epäselviksi. Listasimme 3 syytä, miksi kreatiini todella on niin tehokas, kun halutaan kasvattaa lihasmassaa tai lisätä voimaa ja räjähtyvyttää.

 

1. Maksimoi lihasten kasvu

Proteiini on tärkeää lihasten kasvatuksessa – sen varmaan tiesitkin jo. Kreatiini voi kuitenkin myös auttaa sinua. Henkilöt, jotka käyttävät kreatiinia kykenevät saavuttamaan merkittävästi lihasmassaa sekä voimaa myogeenisilla satellittisoluilla, jotka ovat tärkeitä lihasten yleisessä kunnossapidossa.

 

2. Räjähtävää voimaa

Yritätkö kehittää voimaa, mutta tuntuu ettet kehity enää voimakkaammaksi? Pelkäätkö, että olet saavuttanut jo huippusi? Jos näin on, kreatiini voi auttaa sinua saavuttamaan seuraavan tason. Kreatiini antaa lihaksillesi mahdollisuuden toimia paremmin lyhyissä, voimaa kehittävissä harjoituksissa. Jos teet kuntosalilla paljon räjähtäviä, raskaita nostoja vähemmillä toistomäärillä, kannattaa harkita kreatiinin käyttöä, tai suosia paljon kreatiinia sisältäviä ruoka-aineita kuten sianlihaa, lohta, tonnikalaa ja naudanlihaa.

 

3. Kovaa fokusta

Fyysisten hyötyjen lisäksi kreatiinilla on psyykkisiä vaikutuksia. Kreatiinin on osoitettu edistävän mielenterveyttä. Päivittäinen kreatiinin käyttö voikin auttaa käsittelemään tietoja nopeammin ja parantaamaan muistia.

 

KREATIINIT EDULLISESTI MASSILTA:

Ei tageja



Nina Sarjolahti

Nina Sarjolahti

kolumnisti

Nina Sarjolahti on oma Mass kolumnistimme. Ninalla on taustalla niin fitness -kilpailuja, kuin telinevoimistelu-ura maajoukkuetasolla. Pitkään Massin riveissä toiminut kolumnisti-ekspertti, joka tarjoaa laajalti artikkeleita eri aihealueista sekä toki herkullisia reseptejä myös!