Artikkelit

BEN DRIVER | 10min HIIT treeni aloittelijoille 

Kirjoittanut: Ben Driver, Mass UK Ambassador

Oletko uusi HIIT treenin kanssa? Ei hätää, kokeile tätä HIIT treeniä oman salitreenin lopussa. Se todella nostaa kulutusta ja koko treenin kokonaistehoa sekä edistää rasvanpolttoa. Treeni soveltuu myös vapaapäiviin, jos koko päivää ei halua pyhittää levolle, vaan tekee mieli liikkua lyhyen aikaa, mutta sitäkin tehokkaammin.

Kokeile treeniä 1-2 kertaa viikossa alussa ja katso miltä treeni tuntuu! Voit sen jälkeen pidentää treenin kestoa tai treenien määriä viikossa. Treenin tarkoituksena on parantaa kestävyyttä, nopeutta ja tehoa todella nopeasti. Tässä HIIT -treenissä voit käyttää mitä vain cardiolaitetta; kuntopyörää, crosstraineria tai soutulaitetta.

Pyri tekemään 10 kierrosta, jotta treenin kestoksi tulee 10minuuttia.

  1. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  2. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  3. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  4. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  5. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  6. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  7. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  8. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  9. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo
  10. minuutti: 15s kovalla vastuksella, sprinttivauhti – 45s lepo

 

Ben Driver, Mass Ambassador & Personal Trainer

Ben on treenannut kauan, ja kovaa. Jossain kohtaa ”treeniuraa” kuitenkin kehitys pysähtyi ja oli aika pohtia keinoja, millä taata kehityksen jatkuminen. Mitä Ben teki, oli täysi muutos treeneihin ja ruokavalioon. Nyt treenit ovat aina hieman erilaisia; eroja on niin tehoissa, vastuksissa kuin vaikeutasoissakin. ”Jos teet, niinkuin olet aina tehnyt, saat aina samoja tuloksia”, on ollut lause, joka sai Benin ymmärtämään, että kehittyäkseen on treenattava todella paljon monipuolisemmin, kuin koskaan ennen.

 

BENIN SUOSIKKITUOTTEET MASSIN VALIKOIMISSA:

Ei tageja



Nina Sarjolahti

Nina Sarjolahti

kolumnisti

Nina Sarjolahti on oma Mass kolumnistimme. Ninalla on taustalla niin fitness -kilpailuja, kuin telinevoimistelu-ura maajoukkuetasolla. Pitkään Massin riveissä toiminut kolumnisti-ekspertti, joka tarjoaa laajalti artikkeleita eri aihealueista sekä toki herkullisia reseptejä myös!