Artikkelit

Kiintteydy Tällä Helpolla Treenillä

Haluatko kiinteytyä? Kiinteytyminen ei tapahdu pelkkää painoa pudottamalla ja kovalla diettaamisella, vaan liikunnan ja ruokavalion yhdistelmällä. Lihaksiston kehittäminen saa aikaan treenatun ulkomuodon ja kiinteämmän ihon.

Kuvittele ilmapallo, jonka sisällä on hiekkaa. Täytät pallon puolilleen hiekalla. Miltä pallo näyttää? Aivan, pinta ei ole pinkeä, vaan jopa hieman ryppyinen ja ei niin elastinen. Mitä jos täytät pallon hiekalla? Pallo on kiinteä ja pinkeä. Samoin toimii kehomme. Toki rasvan määrä vaikuttaa kehon ja lihaksiston ulkonäköön, mutta noin pääsääntöisesti kiinteä keho vaatii myös muotoa (=lihaksia) ihon alle.

 

KIINTEYTTÄVÄ CIRCUIT – TREENI

Tee aina ennen treeniä huolelliset lämmittelyt, noin 5-10 minuuttia! Voit lämmitellä hyppimällä hyppynarulla, soutamalla soutulaitteessa, polkemalla pyörää tai vaikkapa juoksemalla omalle kotisalille.

 

Maljakyykky, 3 sarjaa, 12 toistoa, 30 sekuntia lepoa

Ristitalja, 3 sarjaa, 12 toistoa, 30 sekuntia lepoa

Penkille nousu käsipainojen kanssa, 3 sarjaa, 12 toistoa/puoli, 30 sekuntia lepoa

Hyppynaru, 3 sarjaa, 60 sekuntia, 60 sekuntia lepoa

Pystypunnerrus seisten, 3 sarjaa, 12 toistoa, 30 sekuntia lepoa

Maastaveto, 3 sarjaa, 12 toistoa, 30 sekuntia lepoa

Kulmasoutu, 3 sarjaa, 12 toistoa, 30 sekuntia lepoa

Burpees, 3 sarjaa, 60 sekuntia, 60 sekuntia lepoa

 

Treenin lopuksi jäähdyttelyä noin 5 min: kävelyä/pyöräilyä sekä lyhyitä venytyksä treenatuille lihaksille.

 

ENERGIAA TREENIIN NÄILLÄ TUOTTEILLA:

Ei tageja



Nina Sarjolahti

Nina Sarjolahti

kolumnisti

Nina Sarjolahti on oma Mass kolumnistimme. Ninalla on taustalla niin fitness -kilpailuja, kuin telinevoimistelu-ura maajoukkuetasolla. Pitkään Massin riveissä toiminut kolumnisti-ekspertti, joka tarjoaa laajalti artikkeleita eri aihealueista sekä toki herkullisia reseptejä myös!