Artikkelit

MOTIVAATIO | YLÖS ,ULOS JA SALILLE!

Huom! Ilmainen treeniohjelma ulkotreeniin lopussa!

Melkein jokaiseen PT:n tms. tekemään treeniohjelmaan kuuluu aerobista liikuntaa esim. ulkona lenkkeillen mutta ulkona voi tehdä niin paljon muutakin. Crossfit tyyppiset treenit pihalla on varmasti kaikille tuttuja mutta se vaatii hurjan määrän erilaisia välineitä omasta takaa. Vai vaatiiko?

Mitä tehdä ulkona? Voiko cardion tehdä ulkona?

Omaan pieneen tuppukylä kotikuntaani avattiin kuluneen kesän aikana, nyt niin kovin trendikäs ulkokuntosali joka on mielestäni ihan huippu juttu. Vaikka sää ulkona alkaa uhkaavasti muistuttaa syksyä, suosittelen kaikkia tutustumaan oman kotikuntansa ulkoliikuntapaikka tarjontaan. Mikä olisi parempaa, kun treenata esim. aerobisen lenkin päätteeksi kunnon hiki ulkosalilla raikkaassa syyssäässä.

Älä anna päättäjien tyhmien nimien kuten Senioripuistojen hämätä vaan rohkeasti vaan treenaamaan. Ulkosalit eivät usein ole suuria mutta ainakin meidän kunnan ulkosalilta löytyy kaikki mitä tarvitset siihen, että saa tehtyä kunnon treenin.
Kuva5

Mitä tehdä, jos ei ole treeniohjelmaa?

Saleilta löytyy usein myös jonkinlainen taulu, jossa annetaan vinkkejä, miten siellä voi treenata, jos ei itse oikein tiedä mitä salilla tekisi. Omaa treeniohjelmaa kannattaa myös kokeilla soveltaa siellä.

Ja mikä parasta ainakin minun mielestäni, salille voi ottaa mukaan koko perheen ja lapsetkin viihtyvät varmasti.

Laitan loppuun vielä yhden treeniohjelman, jolla pääsee alkuun ulkosaleilussa!! Muistathan myös Massille laatimani Suurin Pudottaja & Kasvaja -ohjelman, jossa ilmaiset täydet treeniohjelmat 12 viikolle. Loin ohjelmat niin lihaskasvua tavoitteleville, kuin painoa pudottaville ja kroppaa kristeleville.

1000x425_M_RP_MainHeader-011651

 

 

Ulkona tehtävä treeniohjelma

Liikesarja 1 (3 kierrosta)

  • Askelkyykky x 10/jalka
  • Vatsarutistus x 15 kpl
  • Punnerrukset x 15 kpl
  • Kyykky (leveä jalka-asento) x 15 kpl
  • Tauko 30-60 sekuntia

Liikesarja 2 (kierrosta)

  • Jalkojen nosto tangossa roikkuen x 15 kpl
  • Boksihyppy x 10 kpl
  • Leuanveto x max
  • Hauiskääntö x 15 kpl
  • Voimaköydet 20-30 sekuntia
  • Tauko 30-60 sekuntia

 

Kuva3 Kuva1Kuva4 Kuva2



Toni Lampinen

Toni Lampinen

Mass Valmentaja

Toni on valmentajamme Massin Suurin Pudottaja & Kasvaja -ohjelmien takana. Koulutettu Personal Trainer ja bloggaaja. Toni on 30-vuotias perheenisä, joka ei päästä itseään, tai treenattaviaan helpolla. Toni vetää paitsi suurta kampanjaamme ja treenejä, myös vierailee blogissamme kertoen syventävää tietoa treeneistä ja eri treenimetodeista. Varsinainen Massin tietopankki!


Toni rakastaa tällä hetkellä...