Artikkelit

Mass Opas Rasvanpolttoon & Dieettilisäravinteisiin

Mass Opas Rasvanpolttoon & Dieettilisäravinteisiin

Rasvanpolttopillerit ja muut dieettilisäravinteet kuuluvat monen ihmisen varastoon. ”Kiristelyn” aikana, jossa tavoitteena on terävöittää kuntoa ja saada ”bulkin” aikana kehittyneet lihakset paremmin esiin, lisäravinteet voivat edistää motivaatiota, energiatasoja ja tärkeimpänä, säilyttää lihasmassaa. Tässä keskustelemme siitä, mitkä lisäravinteet voivat olla sinulle paras vaihtoehto rasvanpolttoon, ja mikä tärkeintä, milloin voit hyötyä niistä.

Painonpudotus vs rasvanpoltto

Jos luet tämän, todennäköisesti jo tiedät, että salaisuus laihtumiseen on yksinkertainen: nauti vähemmän kaloreita kuin poltat päivässä ja laihdut. Samoin, jos luet tätä, olet saattanut huomata, että paino putoaa kun syöt liian vähän, mutta niin katoaa myös koko ja voima, joita olet kehittänyt.

Kun syöt liian vähän, et anna kehollesi tarpeeksi ravitsemusta, jotta se voi pitää yllä lihasmassaa. Menetät voimaa; menetät kokoa. Kun syöt epäterveellisesti, liikut liian vähän ja et nuku tarpeeksi, kehonkoostumuksesi voi muuttua dramaattisesti. Syö hyvin, treenaa kovaa ja optimoi palautumisesi niin kehon rasvaprosenttisi laskee ja menetät minimaalisesti lihasmassaa. Siirry tästä rasvanpoltto- ja dieettilisäravinteisiin.

Rasvanpolttopillerit ja -lisäravinteet

Riippumatta siitä, oletko urheilija, kehonrakentaja tai harrastelija, parhaat rasvanpolttopillerit ja lisäravinteet auttavat tärkeiden ravintoaineiden imeytymisessä säilyttäen samalla tarvittavan kalorivajeen.

Paras proteiinijauhe rasvanpolttoon

Proteiini on välttämätön lihasmassan ylläpitoon. Lisääntynyt proteiinien saanti voi kääntää aineenvaihdunnan pois kataboliasta (lihaksen hajoaminen energiaksi) kohti anabolista tilaa (lihaksen rakennus), erityisesti kuntoilun jälkeen. Tutustu alla olevaan lisäravinneoppaaseen, jossa käydään proteiinijauheet läpi perusteellisesti.

Artikkelit

Mass Urheilulisäravinneopas Proteiineihin

2018-02-16 12:45:17Kirjoittanut Jack Mann

Heraproteiini-isolaattilisäravinteet sisältävät tyypillisesti suurimman prosenttiosuuden proteiinia kauhaa kohden. Se suodatetaan pidemmälle ylimääräisten rasvojen ja hiilihydraattien poistamiseksi. Isolaatit sisältävät myös vähemmän laktoosia kuin herakonsentraatit, mikä on parempi vatsalle. Kun haluat säilyttää proteiininsaannin korkealla samalla, kun rajoitat kaloreita, heraproteiini-isolaatit ovat oiva lähde tälle olennaiselle makroravinteelle.

Pahaat aminohappolisäravinteet rasvanpolttoon

Aminohapot ovat proteiinin rakennuspalikoita. Keho voi tuottaa monia näistä tärkeimmistä yhdisteistä, mutta, ”välttämättömiä ” aminohappoja – niitä, jotka liittyvät urheiluravitsemukseen ja lihasten kehitykseen – keho ei voi itse tuottaa. Välttämättömät aminohapot, jotka sisältävät haaraketjuiset aminohapot (BCAA: t), on saatava ruokavaliosta. Voit lukea alla olevasta oppaasta lisää välttämättömistä ja ei-välttämättömistä aminohapoista, joita käytetään urheilulisäravinteina.

Artikkelit

Mass Urheilulisäravinneopas Aminohappoihin

2018-02-23 11:00:42Kirjoittanut Jack Mann

Parhaat aminohappolisäravinteet saat joko pillereinä tai jauheena. BCAA: iden uskotaan olevan tehokkaimpia lihasmassan säilyttämisessä, kun harjoitellaan paastoavassa tilassa – ne voivat olla avainasemassa lihasmassan ylläpitämisessä ”kiristelyn” aikana.

Parhaat dieettipillerit rasvanpolttoon

Rasvanpolttoa edistäville lisäravinteille on olemassa lukemattomia termejä: thermos, burners, shredders, boosterit, ovat vain osa niistä. Tyypillisesti niiden väitetään laittavan kehon polttamaan rasvaa polttoaineeksi, kiihdyttävän aineenvaihduntaa ja pitämään sinut energisenä koko päivän. Todellisuudessa parhaat rasvanpolttopillerit ja lisäravinteet voivat vain tukea edellä mainittuja toimintoja. Normaalit energiatasot, keskittyminen ja motivaatio ovat seurausta asianmukaisesta harjoittelusta, palautumisesta ja ravitsemuksesta. Vain, jos nämä perusteet ovat kunnossa, voivat rasvanpolttolisäravinteet viedä sinut seuraavalle tasolle.

Omega-rasvahapot, konjugoitu linolihappo (CLA) ja alfa-lipoiinihappo (ALA) ovat epäilemättä erinomaisia lisäravinteita rasvanpolttoon, sillä ne omaavat erityisen kustannustehokkaat annosmäärät. Nauttimatta suuria määriä ruokaa – erityisesti lihaa ja kalaa -, joita tarvitaan samankaltaisten määrien syntetisoimiseksi, vähennät suuresti riskiä kaloriylijäämän syntymiselle.

Yhteenvetona: syö oikein, harjoittele lujaa ja lepää. Ja vasta sitten siirry rasvanpolttoa edistäviin lisäravinteisiin ja proteiinijauheisiin.

Jos tämä lisäravinneopas oli mielestäsi hyödyllinen, katso myös täydet oppaamme aminohappolisäravinteisiin ja proteiinijauheisiin.


Big thanks to Roni Kanerva for this translation.

Ei tageja



Jack Mann

Jack Mann

Editor


Jack rakastaa tällä hetkellä...