Artikkelit

TEHOKAS LÄMMITTELY KUNTOPYÖRÄLLÄ

Lämmittely on tärkeää jokaista treeniä aloittaessa. Jotta pystyt suoriutumaan mahdollisimman hyvin treenissä, hyvään lämmittelyyn kannattaa keskittyä. Kroppa on tarkoitus saada lämpimäksi sen valmistautuessaan kuormitukseen, ja etenkin HIIT- treeneissä (HIIT=high intensity interval training) kropan pitää saada vastattua kuormitukseen heti tiukan treenin aloituksesta.

Hyvää, itselleen sopivaa lämmittelystrategiaa kannattaa harjoitella, varsinkin, jos valmistautuu intervalli-treeniin. Parhaiden tulosten saavuttamiseen, tehokas lämmittely on hyvä suorittaa 15-20 min ennen virallisen treenin alkua.
Tässä esimerkki tehokkaasta lämmittelystä kuntopyörällä:

5 min polkemista tasaista tahtia
2 x 3 min tempo / 2 min palautuminen jokaisen intervallin jälkeen
2 x 2 min reipas tahti / 2 min palautuminen jokaisen intervallin jälkeen
2 x 1 min power / 2 min palautuminen jokaisen intervallin jälkeen

 

HIIT -TREENIIN LISÄÄ KESTÄVYYTTÄ JA POWERIA NÄILLÄ TUOTTEILLA:



Nina Sarjolahti

Nina Sarjolahti

kolumnisti

Nina Sarjolahti on oma Mass kolumnistimme. Ninalla on taustalla niin fitness -kilpailuja, kuin telinevoimistelu-ura maajoukkuetasolla. Pitkään Massin riveissä toiminut kolumnisti-ekspertti, joka tarjoaa laajalti artikkeleita eri aihealueista sekä toki herkullisia reseptejä myös!