Kreatiini

7 tulokset

Kreatiinia esiintyy luontaisesti kehossa. Sen tarkoituksena on tuottaa räjähtävintä energiaa , ATP:tä. Vaikka kreatiinia voi saada myös punaisesta lihasta, saa sitä helpoiten ja suuremmissa määrin myös lisäravinteen muodossa.

Kreatiini onkin yksi suosituimmista ja tutkituimmista lisäravinteista aktiivisesti liikkuvien ja kovaa treenaavien keskuudessa. Kreatiinin on todettu parantavan suorituskykyä etenkin lyhytkestoisissa harjoitteissa.

Kreatiinin on tarkoitus nostaa kreatiini fosfaattitasoja kehossa, jolloin energiantuotto lihaksille on pitkäkestoisempaa ja maitohapon määrä pienenee. Lihasten kreatiini varastojen täydentyminen edesauttaa voimantuotto ja kestävyyttä, näin ollen soveltuu erityisesti lihasmassan kasvua tavoittelevalle urheilijalle!

KENELLE KREATIINI SOPII?

Kreatiinin on tutkitusti todistettu olevan hyvinkin tehokas lisäravinne. Siitä syystä moni urheilijakin sitä käyttää.Monet urheilijat, jotka toivovat voimatasojen nousua ja räjähtävyyden ja nopeuden lisäämistä, vannovat kreatiinin nimeen, niin kehonrakentajat kuin sprintti juoksijatkin. Kreatiini sopii niin naisille kuin miehillekin.

KREATIINISEKOITUKSET JA -VALMISTEET

Kreatiinia on monesti myös latausjuomissa ja tehojuomissa, sillä se antaa voimia niihin muutamiin viimeisiin tärkeisiin toistoihin. Monesti kreatiini voidaan myös yhdistää palautusjuomiin tai treeninaikana nautittuun heraproteiiniin. Kreatiinia toki saa myös yksistään, jolloin sen nauttimisen voi itse ajoittaa omien tottumusten mukaan, esimerkiksi aamulla ja ennen treeniä tai treenin aikana.

MITEN AJOITTAA KREATIININ NAUTTIMINEN?

Pääsääntönä kreatiinin määräässä voidaan pitää 20g kreatiinia ensimmäisen 5 päivän aikana. Tällöin pidetään niin sanottua tehojaksoa. Päivien aikana kreatiini usein nautitaan 5g annoksina. 

Yllläpitojaksolla, tehojakson jälkeen,kreatiinia tulisi nauttia 5g päivässä. 

Voit myös kokeilla pitää annoksen aina samana ja jättää ns. tehojakson pois. Tällöin kuitenkin kestää hieman pidempään, että lihaksisto kyllästyy kreatiinilla.

Kreatiini kannattaa aina nauttia hiilihydraattipitoisen juoman kanssa! 

Järjestä:
Tarkennus

Added to your basket

Pahoittelut, sivulla tapahtui virhe. Ole hyvä ja kokeile uudelleen.

Lukumäärä:

Välisumma: ( tuotetta ostoskorissasi)